اکسپرت Expert Advisor یا ربات معامله‌گر چیست؟

37
0

اکسپرت Expert Advisor یا ربات معامله‌گر چیست؟

به برنامه هایی که به صورت خودکار و بر اساس دستورات از قبل طراحی شده به صورت ربات اقدام به بررسی بازار می کنند و یا حتی می توانند اقدام به معامله کنند را اکسپرت Expert Advisor (EA) یا ربات معامله گر می گویند.

این برنامه ها به زبان MQL4 و MQL5 نوشته می شوند و بر روی پلتفرم متاتریدر 4 و 5 و به زبان MQL4 و MQL5 اجرا می شوند.

اکسپرت یا ربات چگونه کار می کند؟

اکسپرت ها با توجه به پارامترهایی که شما تعیین کرده اید، فرصت ها را پیدا می کنند، سپس یا به شما اطلاع می دهند یا یک موقعیت را به طور خودکار باز می کنند. و هنگامی که موقعیت را باز کردند شما می توانند طبق قوانینی که شما نوشته اید نسبت به تنظیم نقاط خروج TP و یا حدضرر SL در معامله اقدام کنند.

منطق نوشتن این اکسپرت ها بر اساس سوال و جواب با پاسخ بله یا خیر نوشته می شود و می توان با ترکیب بسیاری از قوانین بله/خیر در یک مدل پیچیده ریاضی، EAs می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی پیچیده‌ای را با استفاده از قدرت محاسباتی برای تصمیم‌گیری – و عمل بر روی آن‌ها – تقریباً بلافاصله اجرا کنند.

یک مثال برای اکسپرت معامله گر:

یک EA ساده می تواند بازار را زیر نظر داشته باشد و در صورت تحقق شرایط تعیین شده، شما را در مورد معاملات احتمالی مطلع کند.

فرض کنید که می‌خواهید یک EA با استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) فرصت‌های ورود به معاملعه را جفت ارز GBP/USD شناسایی کند. شما باید EA را طوری برنامه نویسی کنید که به طور مداوم GBP/USD را بررسی کند و اگر جفت ارز از SMA 20 روزه خود خارج شود، به شما اطلاع می دهد. همچنین می‌توانید EA خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که به‌جای اینکه فقط به شما اطلاع دهد، به‌عنوان مثال، با استفاده از 2٪ از کل موجودی موجود به عنوان حجم ورود به معامله وارد معامله شود و یا مثلا 1 پیپ پایین تر یا بالاتر از SMA 20 نسبت به تنظیم حد ضرر اقدام کند و TP را دو برابر استاپ تنظیم شده قرار دهد. (این صرفا یک نمونه هست).

منبع

مدیر سایت
نوشته شده توسط

مدیر سایت

هر آنچه که از فارکس و ترید بلد هستم را خواهم گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *