استفاده از فیبوناچی در ترید

23
0

معامله گران در بازار فارکس از فیبوناچی اصلاحی Fibonacci retracements برای تعیین دقیق محل ورود به معامله، گرفتن سود Take Profit (TP) و یا حد ضرر Stop Loss (SL) استفاده می کنند. سطوح فیبوناچی معمولا در معاملات فارکس برای شناسایی و مبادله سطوح حمایت و مقاومت استفاده می شود. پس از یک حرکت قابل توجه قیمت به بالا یا پایین، سطوح حمایت و مقاومت جدید اغلب در این خطوط روند یا نزدیک به آن هستند.

نحوه استفاده از سطوح فیبوناچی

فیبوناچی اصلاحی Fibonacci retracements سطوح کلیدی حمایت و مقاومت را مشخص می کند. سطوح فیبوناچی معمولاً پس از اینکه یک بازار حرکت بزرگی به سمت بالا یا پایین انجام داد و به نظر می رسد در یک سطح قیمتی معین ساکن شده است، محاسبه می شود.

تریدرها سطوح کلیدی اصلاح فیبوناچی 38.2 درصد، 50 درصد و 61.8 درصد را با کشیدن خطوط افقی در یک نمودار در آن سطوح قیمتی ترسیم می کنند تا مناطقی را که بازار ممکن است قبل از از سرگیری روند کلی که توسط حرکت بزرگ اولیه شکل گرفته است، به آنجا برگردد.

سطوح فیبوناچی زمانی مهم تلقی می شوند که یک بازار به سطح حمایت یا مقاومت قیمت اصلی نزدیک شده یا به آن رسیده باشد.

سطح 50 درصد در واقع بخشی از دنباله اعداد فیبوناچی نیست، اما به دلیل تجربه گسترده در ترید، معمولا یک قیمت حدود نیمی از حرکت اصلی را قبل از از سرگیری و ادامه روند خود را دنبال می کند.

استراتژی ترید با سطوح فیبوناچی

استراتژی هر معامله گر متفاوت و منحصر با خود شخص خواهد بود، بنابراین به عنوان یک تریدر باید در نظر بگیرید که چگونه هر یک از استراتژی های زیر ممکن است با نگاه کلی شما در بازار مطابقت داشته باشد. استراتژی هایی که از اصلاحات فیبوناچی استفاده می کنند شامل موارد زیر است:

  • شما می توانید در نزدیکی سطح اصلاحی 38.2 درصد با یک دستور توقف ضرر که کمی کمتر از سطح 50 درصد قرار داده شده است، خرید کنید.
  • شما می توانید در نزدیکی سطح 50 درصد با یک سفارش توقف ضرر که کمی کمتر از سطح 61.8 درصد قرار داده شده است، خرید کنید.
  • هنگامی که وارد یک موقعیت فروش نزدیک به بالای حرکت بزرگ می شوید، می توانید از سطوح اصلاح فیبوناچی به عنوان اهداف سودآوری استفاده کنید.
  • اگر بازار نزدیک به یکی از سطوح فیبوناچی برگشت و سپس حرکت قبلی خود را از سر گرفت، می‌توانید از سطوح بالاتر فیبوناچی 161.8 درصد و 261.8 درصد برای شناسایی سطوح حمایت و مقاومت احتمالی آتی استفاده کنید، در صورتی که بازار از سطح بالا/پایین حرکت کند. قبل از اصلاح رسیده است.
مدیر سایت
نوشته شده توسط

مدیر سایت

هر آنچه که از فارکس و ترید بلد هستم را خواهم گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *